czwartek, 20 września 2018

oddział

A po cholerę bankom tyle oddziałów? W bloku koło mnie są 4 banki a koszt samego najmu lokali to 20k zł za miesiąc. Do tego w każdym po 5-8 zatrudnionych osób. Czynsz, obsługa kto takiego lokalu i już mamy razem 50-60k. Po co?Wg mnie sprawiedliwe by były takie proporcje: po 2% dla kazdego: Przedsiebiorca bierze porzyczkę z banku na 4 % a zarabia 6% ( srednia rentowność w Polsce to około 4.5%). Ludzie za przetrzymywanie pieniędzy w banku dostają 2%, a bank pozycza te pieniącze przedsiebiorcom na 4%. Wtedy każdy ma 2%: oszczędzajacy, bank i przedsiębiorca. A nie że bank przejmuje prawie wszystko: Pożyczki udziela na 5..20% a daje 0,5 ..0.7% za przetrzymywanie pieniędzy. Sytuacja sektora bankowego w I kwartale 2018 r." czytamy, że spadek dochodów banków w niektórych obszarach, przy jednoczesnym wzroście obciążeń i wymogów regulacyjnych stanowi dla nich "wyzwanie". no, oni mają wyzwanie jak karmić wciąż naszymi pieniędzmi potwora, którego wyhodowali a dla nas, przeciętnych Polaków wyzwaniem jest codzenność. Dlatego najważniejsze jest zeby z głową poruzac się po rynku i wybierac oferty odpowiednie dla siebie - ja kupiłam mieszkanie w dzielnicy Ursus (stacja ursus), trochę mniejsze niż zamierzalam, ale mnie na nie stać Mnie juz w żadnym banku na żadne lokayt,konta oszczędnosciowe nie wezmą,wycofałem pieniądze z banków bo oprocentowanie jest nieopłacalne.Wolę sam sobie do skarpety odłożyć co miesiąc 100zł i tak będe miał wiec anizeli proponuje mi bank w oprocentowaniu rocznym.
Z drugiej strony mBank praktycznie nie ma oddziałów a też marudzi? Dziwne.
I na koniec procedury przyznawania  badanie wydajności wentylacji  kredytów. W kilku bankach robiono mi problem z przyznaniem 100k na wykończenia domu wartego 500k. Bo zawiesiłem działalność gospodarczą. Ciekawe czy ktoś kto bierze kredyt 300k na 30 lat daje większą pewność spłaty? A może chodzi właśnie o to, że na mnie zarobionoby zbyt mało? zarobki prezesów banków w 2017 r." i usiądż w fotelu bo wywiniesz orła z wrażenia...,,Gwiazda " nr.1 to tylko około 13 mln rocznie . Przelicz to na 365 dni ( prezio śpi i pracuje , nie ma wolnych świąt i niedziel ) on czuwa nad finansami banku i swoimi. Po przeliczeniu na dni w roku ,podziel na godziny przyjmując 8 godzin pracy dziennie. Jeżeli jeszcze nie dostałeś zapaści to znaczy ,że musisz jeszcze raz przeczytać lub obliczyć stawkę godzinową tego z nr. 1.Powodzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz